Szanowny czytelniku, 25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Po rozwinięciu szczegółów znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat. Odsyłamy także do Polityki Prywatności.
Rozwiń szczegóły
Zwiń szczegóły
Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez RADIO ELKA Sp. z o.o., Agencję Reklamową EL Sp. z o.o. oraz Zaufanych Partnerów.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono
  • Radio Elka Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000235295
  • Agencja Reklamowa EL Sp. z o.o. z siedzibą w Lesznie przy ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu XXII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000245793
  • Zaufani Partnerzy - lista tutaj

Cele przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  • świadczenie usług drogą elektroniczną
  • dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  • wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  • pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
  • marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne - zgoda
  • świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  • pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym Zaufani Partnerzy, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługują Ci następujące prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
  • prawo dostępu do Twoich danych, w tym uzyskania kopii danych,
  • prawo żądania sprostowania danych,
  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach),
  • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych,
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
W zakresie w jakim Twoje dane są przetwarzane na podstawie zgody lub w ramach świadczonej usługi (dane są niezbędne w celu świadczenia usługi) możesz dodatkowo skorzystać z poniższych praw:
  • prawo do wycofania zgody w zakresie w jakim są przetwarzane na tej podstawie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  • prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od administratora Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego.
W celu skorzystania z powyższych praw Radio Elka Sp. z o.o. udostępnia następujący kanały komunikacji:
  • forma pisemna
    Radio Elka, ul. Sienkiewicza 30a, 64-100 Leszno

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności" - tutaj
Później
ZGADZAM SIĘ
 
 

Kalendarz brań

Najnowsze ogłoszenia

tutaj lista najnowszych kilku ogloszen jak na elka.fm

reklama

Dowcipy

Rozmawiają dwaj wędkarze:
- Nie uwierzysz, złowiłem wczoraj 5-kilogramowego karpia!
- A ja węgorza, który miał 4 metry!
- Niemożliwe!
- To prawda! - potwierdza żona - Józek go cały dzień rozciągał!

Najnowsze ogłoszenia



Kontakt z redakcją


  Napisz do nas:
ryby@elka.fm

Telefon komórkowy: Artur Grobecki
605-138-648
065 529 56 78 



Reklama

Twoja reklama w portalu ryby.elka.pl! Skontaktuj się z przedstawicielem handlowym:
e-mail: reklama@elka.pl
tel. 65 529 56 78 (centrala Radia Elka)
 

Mają prawo do odłowów gospodarczych

Sporo kontrowersji budzą odłowy gospodarcze prowadzone przez PZW Poznań. Wielu wędkarzy wyklina w swoich komentarzach rybaków, którzy stawiają sieci na okolicznych wodach. Powinniśmy w tym momencie sięgnąć do zarejestrowanej i oficjalnej działalności okręgu Poznań. Działalność ta mimo, że w niektórych punktach wydaja nam się nielegalna jest po prostu zgodna z prawem. Oto co znajdziemy na oficjalnej stronie okręgu poznańskiego w zakładce - Specjalistyczne usługi rybackie. Wśród zapisów znajdujemy : sporządzanie programów zagospodarowania wód, opracowywanie operatów rybackich,badania wód, opinie, ekspertyzy wyceny szkód w rybactwie, ekspertyzy przewóz ryb żywych wg PN, specjalistyczny transport materiału zarybieniowego łowiska wędkarskie - organizacja i zagospodarowani inne usługi z zakresu rybactwa, wędkarstwa i ochrony wód. W większości nie ma w tych zwrotach nic zdrożnego, aczkolwiek dość ogólny jest zwrot '' inne usługi z zakresu rybactwa'' Następny zapis  dotyczy podstawowych usług prowadzonych przez PZW w Poznaniu i tak czytamy - materiał zarybieniowy różnych gatunków ryb z własnych ośrodków hodowlanych wg PN, usługi wylęgarniczo - podchowowe ryb, kontrolne i kompleksowe odłowy sieciowe ryb z różnych typów wód, sprzedaż ryb ozdobnych i egzotycznych z własnej produkcji, eksport i import ryb i przetworów, "żywiec" wędkarski,  sprzedaż materiałów sieciowych i gotowych narzędzi rybackich, hurtowo-detaliczny obrót handlowy rybami i przetworami , zaopatrywanie w specjalistyczny sprzęt rybacki. Cóż teraz już wiemy, że kupując zezwolenie wędkarskie musimy także respektować tego typu działalność. W większości okręgów już dawno odeszło się od odłowów gospodarczych na rzecz promocji wędkarstwa i rekreacji. Ciekawe czy dożyjemy czasów,kiedy taką decyzję podejmą władze poznańskiego PZW ? Wyładowywanie złości na rybakach jest nie stosowne ponieważ wykonują zlecony im przez kogoś odłów. Jak na razie pozostaje nam frustracja z wysokich opłat za wędkowanie w wodach w których czujemy się tylko dodatkiem do rybactwa. Wykupując zezwolenie musimy zaakceptować fakt, że odłowy gospodarcze w wodach PZW Poznań są zgodne z prawem i legalne i raczej nie zapowiada się na zmiany.

 

 

Komentarze 

 
#1 2012-12-20 05:13
proponuje bojkot PZW poznan !!!
koledzy wedkarze - niewykupujemy tych przetrzebionych jezior
Cytować
 
 
#2 2012-12-20 06:41
Panowie Redaktorzy! Cóż za zmiana tonu. Jestem pod wrażeniem. Wpis do KRS to nie wszystko. Są też operaty rybackie, a w nich programy opracowane na 10 lat. Pozdrawiam.
Cytować
 
 
#3 2012-12-20 06:58
Jaka jest rzeczywistość każdy wie.
Cytować
 
 
#4 2012-12-20 07:25
no tak bo dla nich to wlasnie jest najwazniejsze kiedys miałem okazje rozmawiac z prezesem pzw poznan jedno ze zdań brzmiało "cieszcie sie ze odłowy są tak rzadko ponieważ mamy prawo robić to codziennie" wnioski wyciągnijcie sami czym jest dla nich wędkarstwo....
Cytować
 
 
#5 2012-12-20 07:35
Wiem,że wszystkim wędkarzom z okręgu Leszno jak i Poznań zależy na wodach pełnych ryb i dlatego należy skończyć z odłowami tzw.gospodarczymi, a są na to sposoby. Proszę zapoznajcie się z art. " Powiedzmy stop rybackim odłowom gospodarczym" zamieszczonym w najnowszym numerze czasopisma " Wędkarstwo moje Hobby" tj. Nr 1/2013. Zacznijmy walczyć poprzez swoich delegatów na zjazdy okręgów.Zróbmy tak jak zrobiono w innych okręgach.
Cytować
 
 
#6 2012-12-20 09:22
A zadałeś sobie pytanie dlaczego te wody są poznańskie ? gdzie były nasze władze przy podpisywaniu umów dzierżawnych ?
co niechciało się nikomu z Leszna d..py ruszyc , a teraz wielkie pretensje.
To gdzie mamy wędkować jak wszystko wokół należy do Poznania , zostatały rowki i słynny w całym okręgu Łęgoń.
Kałuża - Łęgoń
Cytować
 
 
#7 2012-12-20 09:25
To czy odłowy prowadzone przez Pzw Poznań są legalne należało by sprawdzić w operacie który złożyli przystępując do przetargu na dzierżawę wód które obecnie grabią !!!
Intensywność odłowów prowadzona na wodach Poznania leżących na terenach PZW Leszno nie jest równa z odłowami które prowadzą na innych swoich wodach !!!
Cytować
 
 
#8 2012-12-20 09:29
Ja pierwszy zbojkotuję , ale zaproponuj alternatywę, bo większość wód w obrębie Leszna okazuje się że należą do Poznania ? Więc o co chodzi ?
Zostają jeszcze łowiska komercyjne ale tylko niewielu na nie stać ?
Więc nie dziw się kolego że ja "muszę" wykupić wody poznańskie , chyba że rezygnacja ?
Winne są władze Leszna że tak chętnie oddawały wody do Poznania ? dlaczego ?
Cytować
 
 
#9 2012-12-20 09:54
Do "rybak" - operaty można zmienić aneksem i wstrzymać " odłowy gospodarcze ".
Cytować
 
 
#10 2012-12-20 10:34
Ludzie, przecież Okręgi mają teraz osobowość prawną są jakgdbyby osobnymi stowarzyszeniami. Żadna siła ich nie połączy, ani nie zlikwiduje. Sami sobie wybieramy do jakiego okręgu chcemy należeć i w jakich wodach łowić. Jeśli ktoś woli Leszno to Leszno, jeśli Poznań to Poznań i tyle podchody Poznania są bez sensu. Kolego pstrąg jeśli nie chce pan łowić na wodach Leszna tylko Poznania to się pan tam przenosi i po problemie. Nie rozumiem pana postępowania, które jak faktycznie zauważył ktoś w komentarzach wygląda na agitację. To tak jakby ktoś prowadził duży sklep wędkarski i mu nie szło i chciałby by mu w sprzedaży pomagał inny mały sklep a jak nie to trzeba go zlikwidować. Wędkarze mogą przecież wybrać i po co cała wojna. Poznań już dawno sprawę z Lesznem by wygrał gdyby zamiast grabić wody je zarybiał. Wędkarze widzieli co się działo w zeszłym roku na jeziorach. Gdyby gospodarka Poznania powodowała, że w ich wodach było by mnóstwo ryb okręg Leszno sam by padł z powodu braku wędkarzy a tak nikt nie chce na swoich kliku grajdołkach widzieć jak rybacy odławiają resztę ryb. Ta było by gdyby doszło do połączenia, lub przejęcia wód przez Poznań i nie ma się co czarować. T
Cytować
 
 
#11 2012-12-20 12:34
kolega pstrag wszedzie robi zamieszanie wracaj sobie do poznania i nie prowokuj!!!
Cytować
 
 
#12 2012-12-20 12:52
Do Pstrąg
Pierwszy przetarg rzeczywiście wygrał poznań przebijając ofertę Leszna jednak umowa z tego przetargu już się skończyła. Następny przetarg już się nie odbył bo o ile mi wiadomo umowy dzierżawy zostały przedłużone bez przetargu z pominięciem ustawy o zamówieniach publicznych tak więc nie opowiadaj, że nikt nie pojechał na przetarg, bo taki się nie odbył.
Ogłoszenie o przetargu powinno być opublikowane w prasie ogólnokrajowej może wskażesz w której gazecie było zamieszczone. Pewnie ogłoszenie wywieszono w kotłowni by nikt go nie zobaczył.
Cytować
 
 
#13 2012-12-20 15:52
Kolega Wodnik ma rację. Podobno ograniczyć na zjeździe delegatów odłowy to żaden problem. Trzeba udać się na zebranie sprawozdawcze i wybrać odpowiednie osoby na zjazd, a nie kogoś kto pojedzie posiedzi i nic poza tym. Kolega Tomasz jeżeli pisze prawdę to dlaczego okręg Leszno nie interweniował skoro Poznań podpisał umowę bez przetargu.
Cytować
 
 
#14 2012-12-20 20:33
Do kolegi Krzysztofa

Żeby ruszać takie sprawy trzeba mieć duuuże (z hiszpańskiego) COCHONES
Cytować
 
 
#15 2012-12-20 22:37
bzdura z tymi rybami w wszystkich wodach jest tyle samo ryb tyle ze leszno ma300h za 85zl a poznan kilka tysięcy h za 170zl -pytanie-gdzie jest taniej ? w stosunku do ilosci wód?moja propozycja placimy dla leszna 160zł z tego --70zł zostaje dla leszna -90 zł dla poznania wtedy kazdy wedkarz ma wykupione obydwa okręgi i napewno bedzie zadowolony-(wilk syty i owca cała)1styczeń zapasem -
Cytować
 
 
#16 2012-12-21 09:31
To jednak okazuje się że był przetarg a druga edycja jakoś umknąła zarzadowi z Leszna ? i poszło bez przetargu ?
Więc kolejny raz pytam czy wina po stronie Poznania czy Leszna ? Co władza Okr. Leszno robiła , dlaczego nie reagowała , dlaczego dopuściła poznaniaków do objęcia większości wód w obrębie starego woj. leszczyńskiego ?
To ja jako szary członek gdzie mam wędkować ? nie pleć bzdur kolego o jakiejś agitacji na rzecz Poznania.
Jak się "zdupczyło " sprawę (może to i poprzedni zarząd ?) to teraz wiesza się kije na sąsiadów. Sami w dużej mierze żeśmy do tego doprowadzieli , a dzisiaj nie trzeba pyskówki tylko konsensusu z Poznaniem, niestety rozmowa niedżwiedzia z królikem. I żeby nikomu się nie pomyliło po krórej stronie "niedżwiedż"
Cytować
 
 
#17 2012-12-21 10:14
Zajmuję się bardzo profesjonalnie karpiarstwem , wędkarstwem dla wymagających wędkarzy, trudnym. Mam swoje zdanie na temat Okregów ale kolegi spostrzeżenie popieram ! wiele "dobrych" rzeczy mówi Pstrąg, to "boli" jak tacy wędkarze mówią prawdę o zarządzie Okręgu, tym bardziej swoim.
Mnie stać na wody wielu Okregów w kraju , na wodu specjanle czy o statucie licencjonowanym ale większości NIE.
Koledzy wędkarze , Wasze oburzenie jest uzasadnione, ale nie zbudujecie kompromisu postawą "pit bula" , o tym pisał Pstąg, szanujcie siebie i sąsiada to Wasz kapitał.
Wesołych Świat
Cytować
 
 
#18 2012-12-21 10:33
Popieram Okonia. Najprościej byłoby gdyby Okręg Leszno wprowadził wyższą opłatę dla tych co chcą okręg Poznań czyli przystał na 650tys.zł. Różnice wyrównał ze swoich składek, a później będzie miał czas wyjaśnić zapisy, uchwały i dużo wcześniej pomyśleć o porozumieniu z Poznaniem.
Cytować
 
 
#19 2012-12-21 11:07
Kolego przetargu nie było tylko wszystko odbyło się po cichu i tylnymi drzwiami - poznań zanim minął czas podpisał aneks - czyli ominą sprawę przetargu i tu trzeba by wpuścić prokuraturę jakim prawem przejmuje się wody bez przetargu przed czasem
Cytować
 
 
#20 2012-12-21 11:11
Postawa Pit Bulla to Poznań, mylisz pojęcie - prosta rzecz idź do Poznania a nie broń leszczyniakom należeć do swojego okręgu. Powinni zakazać komentarzy poznaniakom niech sobie piszą u siebie na stronie ale tam nie wolno - tak szanuje ich Poznań !! Kolego kaktus na ręce mi wyrośnie jak ty jesteś z Leszna agitatorze
Cytować
 
 
#21 2012-12-21 13:14
Koledzy Tomasz i Pstrąg - wasza wiedza o konkursach i przetargach jest mizerna, więc nie opowiadajcie bzdur. Podobnie Kolego Wodniku o operatach.
Cytować
 
 
#22 2012-12-21 17:03
I tacy wędkarze , o takiej postawie i takim stosunku i kulturze "Z baśni 7 jezior" kieruja PZW OKR. Leszno.
Kolego , ja mogę i wędkuje na wszystkich wodach w kraju za kasę, więc o mnie się nie martw. Patrz na innych , czytaj co piszą ,jakie mają problemy finansowe bo nie stac ich na komercje. I co, każesz im łowić w leszczyńskich "jeziorkach" paru hektarowych ? "kałużach"
Cytować
 

Dodaj komentarz

reklama
Redakcja portalu zastrzega sobie możliwość ingerencji lub niedopuszczenie do publikacji wypowiedzi, które nie odnoszą się do tematu artykułu, naruszają normy prawne, obyczajowe lub są niezgodne z zasadami współżycia społecznego.
Wypowiedzi zawierające wulgaryzmy nie będą publikowane.
Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane.

Kod antysapmowy
Odśwież

reklama